Próba wysiłkowa na cykloergometrze Ergoselect 5 w Klinice dr Kuśmierczyk

Kardiologiczna próba wysiłkowa – specjalna odmiana badania EKG wykonywana w trakcie obciążenia serca wysiłkiem. Standardowe, spoczynkowe badanie EKG opisuje nam czynność elektryczną serca w spoczynku. Wiele nieprawidłowości chorobowych pojawia się jednak w trakcie zwiększonej pracy serca podczas wysiłku (np. niedokrwienie serca w przebiegu choroby niedokrwiennej serca). Takich nieprawidłowości najczęściej nie jesteśmy w stanie uchwycić w badaniu spoczynkowym. W tym celu wykonujemy badanie wysiłkowe.

Test wysiłkowy jest nieinwazyjnym badaniem diagnostycznym. Badanie jest wykonywane za pomocą dedykowanej, zaawansowanej technologicznie aparatury złożonej z elektronicznego, komputerowego systemu analizującego zapis EKG oraz sterowanej przez ten system bieżni ruchomej. Ten rodzaj diagnostyki jest szczególnie przydatny w rozpoznawaniu choroby wieńcowej i w ocenie skuteczności leczenia chorób sercowo-naczyniowych: po zabiegach kardiologii inwazyjnej (zabiegi angioplastyki wieńcowej) ocena efektu leczenia po zabiegu oraz monitorowanie trwałości tego efektu w przyszłościpo operacji serca – pomostowanie aortalno – wieńcowe: ocena efektu leczenia po zabiegu oraz monitorowanie trwałości tego efektu w przyszłości, diagnostyka zaburzeń rytmu serca: ocena stopnia ryzyka arytmii oraz związku arytmii z wysiłkiem fizycznym. Badanie to pozwala także ocenić wydolność układu krążenia oraz ocenić ogólną wydolność fizyczną organizmu.

Cennym wskazaniem do wykonania tego badania jest również ocena bezpieczeństwa uprawiania sportu;

1. sportowcy: badania okresowe

2. osoby planujące uprawianie amatorskie i półwyczynowe: badanie przed podjęciem dużych wysiłków w celu oceny bezpieczeństwa treningów oraz ustalenia bezpiecznej wielkości obciążenia 3. pacjenci z rozpoznanymi chorobami z grupy ryzyka kardiologicznego (cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, hiperlipidemia, otyłość), którzy planują rozpoczęcie treningów w celu poprawy swojego zdrowia i wydolności fizycznej: ocena bezpieczeństwa treningu oraz ustalenie bezpiecznego obciążenia. Nad bezpieczeństwem i przebiegiem badania czuwa lekarz z doświadczeniem w wykonywaniu tego typu badań.

#klinikakuśmierczyk #klinikadrkuśmierczyk #badaniaspirtowcow #diagnostykakardiologiczna #cykloergometr #kardiologsportowywarszawa

Test wysiłkowy - diagnostyczne badanie kardiologiczne

Nie ma na co czekać, zbadaj się na czas.

https://lnkd.in/dGbaGne2🏃🏃‍♀️🏃‍♂️przeczytaj artykuł i zgłoś się do nas – wykonaj próbę wysiłkową na super nowoczesnym cykloergometrze.

Badanie i konsultację zamawiasz przez ➡️ REJESTRACJA MEDYCZNA ☎️ 22 380 31 07 lub ☎️ 535 519 515.

Trenujesz zawodniczo, jesteś sportowym amatorem – przygotuj się na nowy sezon.